A Waldorf iskolában a pedagógiai program megvalósulásához elengedhetetlenül szükséges, hogy a szülők együttműködjenek a pedagógusokkal. Az osztálytanító által tartott szülői estek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a szülők tájékozódjanak a csoportban, az osztályban folyó nevelési munkáról, gyermekeik fejlődéséről, ezen kívül megbeszéljék az aktuális feladatokat. Az iskolában folyó pedagógiai munka igazán akkor lehet eredményes, ha a gyermekek számára a család és az intézmény azonos értékeket és üzeneteket hordoz.
Minden hónapban egyszer az osztálytanító szülői estre várja a szülőket. Az est során a pedagógus összefoglaló betekintést ad arról, hogy milyen időszakot és hogyan él meg éppen a gyerekekkel, osztálytanítóként melyik epochát és milyen módon tartja. A legtöbb szülői esten a szülők maguk is lehetőséget kapnak átélni egyes feladatokat, gyakorlatokat, kipróbálni eszközöket, helyzeteket, melyekkel gyerekeik abban az időszakban rendszeresen találkoznak (pl festés, drámajáték, ritmikus gyakorlatok). Így számukra is élőbbé és érthetőbbé válik a Waldorf-pedagógia, – és nem utolsó sorban élvezetessé és izgalmassá a szülői est, mely a legkevésbé sem „szülői értekezlet”. Az est második felében a szülőknek alkalmuk van a csoportot, osztályt érintő kérdések felvetésére, illetve a pedagógusok és szülők megbeszélhetik az aktuális gyakorlati teendőket és tudnivalókat. Az est végén szót kapnak a feladatszervezők is. Közös szülői összejövetelek Előfordul, hogy egy-egy aktuálissá váló téma megvitatására az intézmény közös szülői estet szervez, ahova minden csoportból, osztályból várja a szülőket. Mivel személyes találkozásaink rendszerint az ünnepekre korlátozódnak, ahol értelemszerűen nem közügyeket tárgyalunk, érdemes részt venni ezeken a találkozókon.
Nagyon fontos a folyamatos párbeszéd és együttműködés az intézmény és a család között önmagad, gyermeked, családod érdekében! Hiszen ne feledd! Amikor intézményünk mellett döntöttél, nem csak gyermekednek, hanem önmagadnak is esélyt adtál arra, hogy az elfogadás, a tolerancia, az egymásra figyelés, a közösségi értékek útján járj, lépésről lépésre haladj elveszítettnek hitt értékek megtalálása, újratanulása felé.
Iskolánk 12 éves egységes, az államilag elfogadott Waldorf Kerettanterv alapján működő iskola, mely a jelenlegi törvényi szabályozás szerint egyben alapfokú művészeti iskola is.
A 12 évet hagyományosan három szakaszra bontjuk:
• alsó tagozat (1-4. osztály);
• középtagozat (5-8. osztály);
• felső tagozat (9-12. osztály).
Iskolánkban, ahogy hazai Waldorf iskolák mindegyikében, a 13. év szolgál arra, hogy a fiatalokat felkészítse az érettségi vizsgákra, az állami követelményeknek való megfelelésre. Fontos, hogy mielőtt a szülők iskolánkba íratják gyermeküket, tájékozódjanak a Waldorf tanterv és követelményrendszer jellemzőiről.