Perintparti Szó-Fogadó Szombathelyi Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
kezdőlap Oldaltérkép Kapcsolat
kezdőlap Oldaltérkép Kapcsolat
Waldorf pedagógia
Miért jó a Waldorf pedagógia?
A Waldorf pedagógia története
Vekerdy Tamás írása a Waldorf-alapelvekről
Célok és értékek
Történetünk
Jelentkezés
Óvoda
Általános Iskola
Gimnázium
Támogatóink
Közérdekű
Ideiglenes felvételi jegyzék
Rólunk írták
Álláshirdetés
NAPTÁR
2009. Május Április 2009. Július
H K Sz Cs P Sz V
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
FOTÓGALÉRIA PROGRAMAJÁNLÓ KÖNYVAJÁNLÓ PARTNERAJÁNLÓ SPORT KAPCSOLAT
Hétszínvarázs, 2018 tovább
Beiskolázási programsorozat a Perintparti Szó-fogadó Waldorf Iskolában. Szeretettel várjuk a kedves szülőket és az érdeklődőket  előadássorozatunkra, melynek keretében betekintést nyerhetnek a Waldorf pedagógia elméletébe és gyakorlatába. A leendő első osztályos gyermekek ezen alkalmak alatt játékos foglalkozásokon vehetnek részt majdani osztálytanítójukkal. Következő alkalom: 2018. március 21. (szerda) 16 óra.
Baba-mama csoport tovább
Kedves Szülők, Érdeklődők!
A Baba-mama foglalkozások időpontjai a következő időszakban: 2018. március 2., 9., 23. - péntekenként, 16 órától.
Bejelentkezni a következő e-mail címen lehet: magner.eniko@gmail.com

Szülői Estek időpontjai tovább
Kedves Szülők! A következő szülői estek időpontjai az iskolában: 2018. március 26-28.
Drámaelőadások, 2017 tovább
Felkerültek a 2017. május - júniusi drámák képei.

Waldorf Kisovi kezdeményezés tovább
A társadalmi változások hatásai óvodánkban is megmutatkoznak. A kisgyermekes családok megsegítésére szeretnénk életre hívni egy Waldorf Kisovi kezdeményezést, 2 - 3 éves gyermekek számára. >>
A nagy Romulus - visszhang és képek tovább
A galériába felkerült néhány kép a 12. osztály drámaelőadásáról, valamint itt olvashatjátok a darabról készült beszámolókat is. 
Megjelent a Regényes ifjak 12-14. kötete tovább
Megjelent a Regényes ifjak sorozatának 12., 13. és 14. kötete:
Háklár Dóri:
Nem tudom
Csillag Barnabás: Álomvilág
Ilyés Veronika: Ég veletek hinták! című füzetkéje!
Rólunk írták - A vörös malom diákoktól tovább
A 12. osztály drámaelőadásáról jelent meg az alábbi cikk a Vas Népe 2014. február 13-i lapszámában =>>
1% tovább
Kérjük  támogassa a Szombathelyi Waldorf Óvodát, Általános Iskolát és Gimnáziumot fenntartó kiemelten közhasznú egyesületet adója 1 %-ának felajánlásával!
Könyvajánló: Nagy gyermek-kalauz tovább
Kedves Ismerősök, Érdeklődők!
Örömmel adhatom hírül, hogy megújult tartalommal, 750 oldalas terjedelemben, új köntösben ismét kapható a NAGY GYERMEK-KALAUZ!
Rólunk írták... tovább

Iskolánkról egy cikk jelent meg a Nyugat.hu-n.
"Ami először feltűnik: nincs iskolaszag. Bent aztán, ami legelsőre szemet szúr, az a tantermek emberbarát miliője.

Célok és értékek

Nevelési célok, értékek az iskolában

 

Az oktatásnak közvetítenie kell a gyermek és a világ között, amelybe beleszületett. A Waldorf iskolának a valós élet gyakorlatában teljes erővel és biztonsággal kell benne lennie. Semmi olyat nem kíván átadni a gyermekeknek, ami a világtól idegen. A valóságos élet gyakorlatát szem előtt tartva óvjuk a gyermeket attól, amit a kor és a környezet túl korán erőltetne rá, s amivel koravénné tenné őt.

Nevelési céljainkat a szülőkkel közösen szeretnénk elérni, ezért nagyon fontos, hogy a szülők és az iskola pedagógusai között szoros, kölcsönös bizalommal teli kapcsolat és együttműködés alakuljon ki, mely egyik alapköve az iskola működésének – ezért folyamatos ápolást igényel, s így része a pedagógiai munkának.

A gyermek egészséges testi, lelki és szellemi fejlődése érdekében elengedhetetlen, hogy a szülői ház értékrendje a lehető legnagyobb mértékben közelítsen a Waldorf-pedagógiában megfogalmazott nevelési értékekhez, így az otthoni élet egyféle folytatása lehessen az iskolában történteknek, ezzel elősegítve egy erős bizalmi kapcsolat létrejöttét gyermek és pedagógus, pedagógus és szülő, szülő és gyermek között – középpontba helyezve természetesen a gyermeket. A Waldorf iskolát a kéz, a szív és a fej iskolájának is nevezik, mert a gyermekek testi, lelki és szellemi lényét harmonikus egységben fejleszti.

A „kéz”, illetve az akarat fejlesztése

A Waldorf iskola a kézügyesség fejlesztésén keresztül neveli és erősíti a gyermek akaratát. Első osztályban a gyapjú és a méhviasz-gyurma formázásával kezdenek, s évről évre különböző anyagokkal (selyem, termények, pamut, vászon, agyag, fa, fém) küzdenek meg a gyerekek, jelképezve az életben előttük álló, megtanulandó és elvégzendő feladatokat is. A kézimunkázás bonyolult kézmozgásainak gyakorlása próbára teszi a gyermek kitartását, és edzi akaratát. A finom kézmozgások pedig áttevődnek az agy megfelelő területeire, ezáltal fejlesztik a gondolkodási képességeket is.

A „szív”, illetve az érzelmek – a lelki élet

Nagy felelőssége van a pedagógusoknak abban is, hogy valódi szépséget tárjon a gyermek elé, s valóban szépséggel vegye körül a gyereket. Éppen ezért fontos, hogy a gyermek saját munkáit is szépen, gondosan készítse el, mert később ezek a törekvések alakulnak át a világ fejlődése iránti szívből jövő érdeklődéssé. S mivel ebben a korban a legintenzívebb a gyermekek érzelmi nyitottsága, ezért a művészeteken keresztül visszük közel hozzájuk a tárgyi tudást. Így a tanítást át- meg átszövik a művészeti tevékenységek (zene, festés-rajzolás, versmondás, verselés, drámajátékok, mozgás, formázás), mely az akarati kultúra fejlesztését is elősegíti.

A „fej”, illetve a gondolkodás fejlesztése

A fej iskolázása a hagyományos értelemben vett tananyag elsajátítását jelenti, de ezen túlmenően a pontos megfigyelés, a kezdeményezőkészség, az emlékezőtehetség, az önbizalom, a gondolkodás, az önálló következtetés és az ítélőképesség fejlesztését is. Ezek kialakulásának alapvető feltétele az írás és olvasás biztos és tökéletes elsajátítása, ezért erre módszertanilag is nagy hangsúlyt fektetnek a Waldorf iskolában.

Művészetek

A Waldorf-iskolában a tanulás egészét mélyen áthatják a művészetek: rajzolás, festés, euritmia, plasztika, zene, éneklés segítségével tesszük mindazt élővé és képszerűvé, amit tanulnak. Ezáltal az érzelmeken keresztül közelítünk az értelmi, gondolati világukhoz, felkeltve érdeklődésüket az adott tantárgy iránt.

Ha a gyermek énekel, furulyázik, rajzol, fest, versel, drámajátékban vesz részt, önkéntelenül feloldódik abban, és minden porcikájával átéli az alkotómunka gyönyörűségét. Így szokik hozzá ahhoz, hogy egy számára fontos problémát minden testi-lelki-szellemi adottsága bevetésével igyekezzék megoldani csupán azért, mert a probléma érdekes. Ezáltal pedig belső erejére támaszkodva halad előre, s nem egy tőle idegen külső kényszer hajtja.

 A fej, a szív és a kéz egyaránt tanul, érez és alkot. Csak az ilyen, a gyermek egész lényét átható tevékenységek által tudnak a tanulók képességei a lehető legszabadabban kibontakozni.




Beállítás kezdőlapként | Hozzáadás a kedvencekhez | Ajánlás e-mailben | Szerzői jogok
Copyright © 2009. Waldorf. Minden jog fenntartva.
www.ysolutions.hu