Perintparti Szó-Fogadó Szombathelyi Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
kezdőlap Oldaltérkép Kapcsolat
kezdőlap Oldaltérkép Kapcsolat
Waldorf pedagógia
Miért jó a Waldorf pedagógia?
A Waldorf pedagógia története
Vekerdy Tamás írása a Waldorf-alapelvekről
Célok és értékek
Történetünk
Jelentkezés
Óvoda
Általános Iskola
Gimnázium
Támogatóink
Közérdekű
Ideiglenes felvételi jegyzék
Rólunk írták
Álláshirdetés
NAPTÁR
2009. Május Április 2009. Július
H K Sz Cs P Sz V
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
FOTÓGALÉRIA PROGRAMAJÁNLÓ KÖNYVAJÁNLÓ PARTNERAJÁNLÓ SPORT KAPCSOLAT
Hétszínvarázs, 2018 tovább
Beiskolázási programsorozat a Perintparti Szó-fogadó Waldorf Iskolában. Szeretettel várjuk a kedves szülőket és az érdeklődőket  előadássorozatunkra, melynek keretében betekintést nyerhetnek a Waldorf pedagógia elméletébe és gyakorlatába. A leendő első osztályos gyermekek ezen alkalmak alatt játékos foglalkozásokon vehetnek részt majdani osztálytanítójukkal. Következő alkalom: 2018. március 21. (szerda) 16 óra.
Baba-mama csoport tovább
Kedves Szülők, Érdeklődők!
A Baba-mama foglalkozások időpontjai a következő időszakban: 2018. március 2., 9., 23. - péntekenként, 16 órától.
Bejelentkezni a következő e-mail címen lehet: magner.eniko@gmail.com

Szülői Estek időpontjai tovább
Kedves Szülők! A következő szülői estek időpontjai az iskolában: 2018. március 26-28.
Drámaelőadások, 2017 tovább
Felkerültek a 2017. május - júniusi drámák képei.

Waldorf Kisovi kezdeményezés tovább
A társadalmi változások hatásai óvodánkban is megmutatkoznak. A kisgyermekes családok megsegítésére szeretnénk életre hívni egy Waldorf Kisovi kezdeményezést, 2 - 3 éves gyermekek számára. >>
A nagy Romulus - visszhang és képek tovább
A galériába felkerült néhány kép a 12. osztály drámaelőadásáról, valamint itt olvashatjátok a darabról készült beszámolókat is. 
Megjelent a Regényes ifjak 12-14. kötete tovább
Megjelent a Regényes ifjak sorozatának 12., 13. és 14. kötete:
Háklár Dóri:
Nem tudom
Csillag Barnabás: Álomvilág
Ilyés Veronika: Ég veletek hinták! című füzetkéje!
Rólunk írták - A vörös malom diákoktól tovább
A 12. osztály drámaelőadásáról jelent meg az alábbi cikk a Vas Népe 2014. február 13-i lapszámában =>>
1% tovább
Kérjük  támogassa a Szombathelyi Waldorf Óvodát, Általános Iskolát és Gimnáziumot fenntartó kiemelten közhasznú egyesületet adója 1 %-ának felajánlásával!
Könyvajánló: Nagy gyermek-kalauz tovább
Kedves Ismerősök, Érdeklődők!
Örömmel adhatom hírül, hogy megújult tartalommal, 750 oldalas terjedelemben, új köntösben ismét kapható a NAGY GYERMEK-KALAUZ!
Rólunk írták... tovább

Iskolánkról egy cikk jelent meg a Nyugat.hu-n.
"Ami először feltűnik: nincs iskolaszag. Bent aztán, ami legelsőre szemet szúr, az a tantermek emberbarát miliője.

Miért jó a Waldorf pedagógia?

Ma, a XXI. század elején lassan létkérdéssé válik, hogy választ találunk-e azokra a problémákra, amelyek szétzilálják a hagyományos társadalmi életet. A külső tünetek, az elidegenedés, túlterheltség, magány félelem egyre inkább megszüntetik a szabad emberi élet lehetőségét. A waldorf-pedagógia a társadalmi élet egyik legfontosabb területén, a gyereknevelésben keresi a válaszokat ezekre a kérdésekre.
  Az osztrák származású polihisztor, filozófus, Rudolf Steiner nevéhez fűződik a waldorf-pedagógia elnevezésként ismertté vált emberközpontú nevelésművészet létrehozása.
  Ez a nevelés egy döntő vonatkozásban gyökeresen eltér minden más oktatási koncepciótól, s tulajdonképpen ebben keresendő sikerének titka.
  A kulcsszó az individualitás. Minden gyermek számára megteremtethetők azok a feltételek, amelyek biztosítják érzelmi biztonságukat, szellemi szabadságukat. Ezt persze elsősorban a családjuktól kell kapniuk, de jelentős segítséget adhat az óvoda és az iskola is.
  A waldorf-pedagógia nem azt kérdezi, hogy milyen képességekre és tudásra van szüksége a társadalomnak , hanem: milyen hajlamai vannak a gyermeknek és mi fejleszthető ki benne? Csak ekkor válik lehetővé, hogy a felnövekvő nemzedékből mindig új és egyéni erők áramoljanak  a társadalomba. A waldorf egyedülálló jellege abban rejlik, hogy a gyermeket és az ifjút úgy neveli, hogy tanítás közben igyekezzen őt hozzásegíteni, hogy a mindnyájukban rejtőző saját „küldetést” megtalálják, kibontakoztathassák.
  „Ha nevelőként eljutunk a lelki nyugalomnak arra a fokára, hogy képesek vagyunk elviselni, ha a növendék a lehető legkisebb mértékben hasonlít ránk, akkor elértük a legszebb dolgot, ami csak elérhető” R. S.
  A waldorf-pedagógia kezdettől fogva a felnövekvő gyermek érzelmi biztonságának fontosságát hangsúlyozza, melyben több évtizeddel megelőzte a tudományos kutatások eredményeit. Az első waldorf iskola indulása óta (1919) a hagyományos iskolatípusok több ötletet is átvettek e pedagógiából.
  Ilyen újítás volt pl. a koedukált osztályközösség. Ma már természetes, ha lányok és fiúk kisiskolás kortól kezdve együtt tanulnak, a század elején ez merész, a társadalmi konvenciókat jócskán túlhaladó újítás volt.
  Napjaink haladó szellemiségű pedagógusai tudják, hogy a gyermek lelki és fiziológiai szükségleteit, érdemes figyelembe venniük, ha eredményes munkát kívánnak végezni szakterületükön. Pl. Az óvodában nem erőltetik a ceruza használatát, hiszen a legtöbb gyermek keze nem érett még ebben a korban erre.
  Az elmúlt években a magyar oktatásban is megfigyelhető iskolarendszerünk megreformálásának igénye: pl. első osztályban nincs buktatás, s az első négy osztályban pedig nem kell osztályzatot adni a gyermekeknek, értékelésük szöveges módon történik. Az egyes gyermekekre vonatkozó, egyéni, szöveges értékelés pedig szintén a waldorf-pedagógia egyik markáns eleme.
  Mindezek találomra kiragadott példák, melyek azt jelzik, hogy a pedagógia igényli e tudományos téren igazolást nyert felismeréseket, hiszen a nevelés egyre több területén alkalmazzák őket.
  Az átlagos iskolatípusoknak kimondatlanul is az a céljuk, hogy a tanulók minél gyorsabban, minél nagyobb tárgyi tudásra tegyenek szert, vagy, hogy netán már az óvodás kor végére írni-olvasni, számolni tudjanak csemetéink. Ez a fajta tanítás csak felszínes, nehezen feldolgozható információkat képes a gyermek számára átadni, miközben-és talán ebben rejlik a legnagyobb veszélye – elveszi idejét a neki legfontosabbtól, a játszástól, a játék nyomán létrejövő megtapasztalás örömétől, s ez által elveszi a kreativitás kibontakozásának lehetőségét. Ehelyett túlzottan megterheli, amivel egy életre szóló ellenérzést, görcsöt válthat ki belőle mindennemű tudatos ismeretszerzéssel kapcsolatban.
  A waldorf-pedagógia figyel a gyermek életkori sajátosságaira. Tudja, hogy az óvodás legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége a játék, a későbbiekben oly fontos önkifejezés és kreativitás sok-sok örömet nyújtó megalapozása. Az iskolai nevelésben a hosszú és emberközeli alapozásra fekteti a waldorf-pedagógia a hangsúlyt. A 12+1 éves iskolamodell biztosítja a készségek magas szintű kibontakoztatását és a szellemi motiváció olyan mértékű növekedését, amellyel végeredményben nagy mennyiségű ismeretanyag alapos, frusztrációmentes bevésését tesz lehetővé.
  A waldorf nevelésművészet. Valódi művészet, amiről – Goethe szerint- akkor beszélhetünk, ha az érzékelhető anyaggal úgy bánunk, hogy lehetővé tesszük számára, hogy tökéletesebben megnyilvánuljon, mint amennyire ez pusztán természetéből adódóan lehetséges volna. Az igazi művészet mindig tisztelettel bánik az anyagával, ez esetben a gyermekkel. E nevelésművészet hosszú távra tervez, nem akar tiszavirág életű sikereket produkálni, egyáltalán: nem teljesítményorientált! Statisztikailag is mutathatóan, mire a „waldorf-fiatalok” eljutnak az érettségi vizsgákig, tárgyi tudásuk, felvételi eredményeik elérik, sőt meghaladják azon társaikét, akik hagyományos iskolatípusban nevelődtek. Ez önmagában sem elhanyagolható eredmény.
  A waldorf intézményekben felcseperedett fiatalok ugyanakkor szellemileg szabadok, érzelmileg gazdagok lesznek, fejlett intellektusú, önálló és kreatív egyéniséggé válnak. Boldogan emlékeznek iskolájukra, nevelőikre, mert biztosították részükre az önfeledt gyermekkor és a természet rendje szerinti szellemi-fizikai fejlődést.



Beállítás kezdőlapként | Hozzáadás a kedvencekhez | Ajánlás e-mailben | Szerzői jogok
Copyright © 2009. Waldorf. Minden jog fenntartva.
www.ysolutions.hu